Nie daj nabić się w butelkę

Nie daj nabić się w butelkę Konsument winien dobrze znać swoje prawo. Ostatnio bardzo popularne stają się telewizje kablowe. Coraz częściej w tej branży dochodzi do nadużyć na szkodę klienta tylko dlatego, że konsumenci nie znają swoich przywilejów. Kiedy umowa została podpisana i operator zechce cokolwiek zmienić w świadczonej usłudze, wówczas konsument może od niej odstąpić bez żadnych konsekwencji. Co więcej, operator powinien poinformować klientów o zmianie najpóźniej na miesiąc przed wprowadzeniem. W informacji powinno także znajdować się pouczenie, że nie godząc się z nowymi zasadami, można zrezygnować z  usługi i wypowiedzieć umowę.  Należy podkreślić, że powyższe zasady obowiązują we wszystkich aspektach konsumenckich. Niestety polskim firmą nie w głowie informowanie klientów o zmianach ustaleń popisanych wcześnie w umowie. Zapisy w umowie mówiące o tym, że operator zastrzega sobie możliwość zmian są niezgodne z obowiązującym w Polsce prawem. Z takim problemem trzeba zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumenta. Pod lupę trzeba także wziąć robienie zakupów przez Internet. Nie każdy wie, że bez względu na powód, towar można zawsze zwrócić w terminie dziesięciu dni roboczych. Przed zakupami warto dokładnie sprawdzić sprzedającego. Pieniądze należy wysyłać wcześniej tylko wtedy, kiedy mamy dużą pewność uczciwości sprzedawcy.